Lång dag för ögonen.

Nu är jag trött. Varit uppe sen 7 imorse, för klockan 8 spelade Lillebror Gothia (de åkte tyvärr ut, men de ser ut som att laget de mötte är påväg till final, svårt motstånd alltså). Men ändå alltid kul att titta på min fotbollstokiga lillebror. Har även hunnit med att kolla två andra matchen, min vän spelade idag och de vann första matchen, lätt även om de spelade dåligt (visar ganska hög nivå tycker jag). Så de gick vidare till sextondelsfinal, men tyvärr åkte de ut i den matchen. Synd, och de kunde likaväl ha vunnit matchen med så många chanser de hade. Och min vän i mål var grym och tog några riktigta idiot-räddningar. Riktigt roligt att se honom spela igen. Självklart blev det två fjösmål av andra laget och de vann med 2-1 (min väns lags mål var ett fint fotbollsmål).
Vi bjöds även på underhållning efter matchen alltid roligt att se. Under matchens gång var det mycket grinigt mellan lagen, och flertalet spelare fick både in och drabbdes av hårda smällar. Och efter matchen blev det självklart så att spelare gick ihop, skrek åt varndra, ville slåss. Men tillslut blev det bara så att de titta hårt och argt på varandra. Kunde inte göra annat än skratta, men så är det. Alltid jobbigt att åka ur en cup och enklast att hantera det är genom att bli arg.

När jag kom hem efter matchen tittade jag på alla bilder jag tatt med min fina älskade kamera. Lustigt nog fanns en person med på 90% av bilderna. Självklart visste jag att kameran var mest riktad mot honom, men inte så ofta! Personen jag talar om är en fröjd för ögat att titta på, både på och utanför plan. Han var min ögonsten på högstadiet och får nu erkänna att han är det än. Men vem gillar inte att titta på snygga fotbollspojkar?!

 

Nä nu är det dags att vila ögonen. Godnatt & Sovgott ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0