Latin

Vita non est vivere sed valere vita est.
Att leva är mer än att bara hålla sig vid liv.

--------------------------------------------------------

Dum spiro, spero.
Så länge jag lever (andas), hoppas jag.

--------------------------------------------------------

Carpe punctum!

Fånga ögonblicket!

--------------------------------------------------------

Apparet id etiam caeco.
Till och med en blind ser det.

---------------------------------------------------------

Cogito ergo doleo.
Jag tänker, därför är jag deprimerad.

---------------------------------------------------------

Diem perdidi.
Jag har förlorat en dag.

---------------------------------------------------------

Est quaedam flere voluptas.
Det finns en sorts tillfredställelse i att gråta.

----------------------------------------------------------

Factum est illud, fieri infectum non potest.
Gjort är gjort och kan inte göras ogjort

---------------------------------------------------------


Latin är ett vackert och underskattat språk



Kommentarer
Postat av: ...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur -- "Allt som sägs på latin låter djupsinnigt"

2009-07-25 @ 02:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0