Nära tårar

Har precis varit på lillebrors andra gothia match, blev en trepoängare denna gång. GÖTT!
men när det var circa 10 minuter kvar på matchen ligger någon på marken, vem? Självklart lillebror. Första tanken var hans knän (något han har väldiga problem med). Det fick bara inte ske, pojken spelar i Gothia och ska nästa vecka till Kalmar för andra året i rad och spela fotbollscup, då med hans riktiga lag. Något som hela laget ser fram emot väldigt mycket. Förra året hade han en stukad fot och kunde inte spela så mycket, det fick bara inte ske igen... 
Det var så nära att tårarna rann över, jag vet hur mycket min lillebror gillar att spela fotboll och att han skulle vara skadad igen under samma cup finns bara inte. Det såg riktigt illa ut ett tag, han fick bäras av plan och för ett ögonblick trodde jag att det var kört.
Men när man gått över till andra sidan av planen fick man reda på att han bara hade fått en hård smäll på foten, något som redan har gått över och han kommer till och med kunna spela imorgon (en morgon match btw).

Jag är stolt över min lillebror, även om han har problem med knäna så kämpar han ändå. En annan hade lagt av med sådana problem. Han kommer behöva opereras, men det sker först när han växt klart (vilket blir snart hoppas jag, så han inte växer över mig för mycket).
Jag bryr mig om min lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0