Tårar, på gott och ont.

Inatt har jag gråtit, märkte det när jag vaknade. Drömde om min morfar, min älskade morfar som försvann för några år sedan. Det är inte första gången jag gråter i sömnen, det är en hemsk känsla att vakna upp till. (De andra drömmarna kanske jag berättar om i inlägg i framtiden).

Jag saknar min morfar, väldigt mycket. Men jag vet att han vakar över mig, jag känner hans närvaro ibland.

Jag fick höra goda nyheter för ett tag sen som har med min morfar att göra. Morfar var en fin konstnär, han ritade tecknade figurer åt alla barn (oftast Disney) . Av någon anledning har jag aldrig haft någon, vet ej varför. Jag bad honom rita en åt mig, ett fint minne. Men innan han blev klar blev han sjuk och några månader senare gick han bort. När vi då rensade mormor och morfars hus (älskade frillesås) letade jag efter teckningen, men hittade den inte. Nu, för bara några veckor sen fick jag höra av mormor att hon hade en teckning som hon sparat på! jag har inte fått se den än, men jag hoppas hoppas verkligen! Kommer garanterat få tårar i ögonen om det är min teckning...

 

 


Kommentarer
Postat av: joella

<3



sv: varje gång jag gör en header på 3 minuter så säger folk att den är snygg. haha.

2009-07-21 @ 15:23:23
URL: http://talkingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0