24 november

09.30 (svensk tid) Nu sitter man på Schiphol (p = t). jag pratar alltså om Amsterdams flygplats. Stor? Nja typ som Göteborgs innerstad. De har till och med tider i infon hur lång tid det tar att gå till en Gate! Så ja den är lite stor, men det är ballt. 
Vi har även fått uppleva lite twilight känsla, man förvandlas nämligen till vampyr när man åker på rullbanden (eller de känns som man kan springa som en i alla fall).
Dagens bästa är helt klart killen som stod i säkerhetskontrollen, charmig och sjukt söt! Plus att han sa att min dator var fin, hihihi. Nu sitter jag på golvet för alla platser är upptagna när vi väntar på att få komma in i planet, see you later!

11.07 (svensk tid) Nu har vi lämnat skithålet och sitter på det lilla planet på väg till edinburgh. Utanför fönstret ser jag inget annat än moln och en ful flygplansvinge. Jag hade gärna velat se havet (vet ej vad det heter, pinsamt…) som är nedanför oss, men inte de nä. Sandra (som just nu är tråk med sin blodsugande bok) och jag kom på att vi skulle ha tagit kort på den söta killen i säkerhetskontrollen. Fan säger man, kommer ju aldrig få se honom igen.
Aja, finns inget mer att rapportera från detta plan, återgår till min påfyllda Ipod, som juts nu spelar ”Don’t bring flowers after i’m dead”.

11.30 (svensk tid) Insåg just att jag är timma närmare min älskade vän Caroline, ”miss you my darling.”

12.40 (svensk tid) Är ombord på en buss, om man nu kan kalla det buss. Ratten sitter nämligen på fel sida! Måste ha hänt något konstigt under tillverkningen eller nått. Men det sjukaste är att busschauffören kör på fel sida av vägen, känns som jag kommer dö när som helst i en bilkrock. Får helt enkelt hoppas att chauffören kan köra!
Vädret suger tyvärr, det gör att man får känslan av att vara kvar i Sverige. Vilket jag inte gillar! Men vi får hoppas att vädret drar förbi eller att vi helt enkelt får göra lite Skotska saker som gör att man INTE känner sig som hemma. För det är vad jag alldra minst vill göra just nu.
Nu är vi snart framme på hotellet, jag längtar. För jag är hungrig som en varg, skulle snart kunna äta upp Sandra.
På tal om Sandra, hon såg en ort som hette Carlisle. BALLT! Twilight känslan fortsätter.

14.57 (svensk tid). Hotellet vi har checkat in på är riktigt fint. Dock är det inte här jag ska bo. Jag och några andra tjejer, bl.a Sandra och Sarah, ska bo i ett litet hus en bit bort som tillhör hotellet. Vi tjejer ska alltid få det bästa, såklart. 
Idag har jag sätt fler får än jag gjort totalt under hela mitt liv. Snacka om att det finns får här alltså! På varenda kulle man åkte förbi, inte konstigt att man kokar mat i fårmagar. Men jag måste säga att Skottland är otroligt vackert. Visst påminner det om Sverige lite grann, men de finns små dalar som blicken fastnar vid extra länge.

22.28 (svensk tid) Har inte haft möjlighet sen senast till att skriva. Det har verkligen varit fullt upp! Luchen var maffig och faktiskt väldigt god, något jag inte trodde efter alla fördomar jag hört om den skotska maten. Efter lunchen var det möte, men det orkar jag verkligen inte förklara. Kan bara säga att jag åt massor av karameller och det var gott. 
Sen bar det av en snabbis till vårt eget hotell (kommer mer till det sen) och vi fick bara 5 minuter på oss att byta om. HALLÅ!? Vad tror dem att vi är, killar? Men tro det eller ej så hann vi faktiskt med mer än vad vi trodde vi skulle göra på de väldigt korta fem minuterna. 
Bussen for sen vidare till Hatwik, där vi åt middag (om man nu kan kalla den mes maten för middag, lilla jag är fortfarande hungrig) och kollade på folk som gjorde bort sig. Nä vissa var faktiskt riktigt grymma. Det var bl.a. en kille som dansade med sådan inlevelse så att jag blev helt stum. Gruppen han dansar i ska jag helt klart kolla upp mer om (SDG).
Nu tillbaka till hotellet, eller rättare sagt, B&B. Det är sjukt jäkla nice! Just nu sitter jag i en sjukt mysig badrock/morgonrock i en tvåmanna säng! Jag fick den stora sägen, hihihi. Det bara för jag är bäst och egoistisk, mohahaha. 
Ja ni förstår säkert att jag och mina vänner har det toppen, jag njuter verkligen av det här just nu och det grymma är att jag får en natt till! 
Är tillbaka imorgon, nu ska det nämligen bli lite Harry Potter. Man måste ju göra skottlands känslan komplett. 



Ja ni ser ju hur stor och mysig sängen är!


Kommentarer
Postat av: Elin

haha, nice bild, jag vill också ha en stooor säng!

2009-12-26 @ 01:01:01
URL: http://lundbergelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0