25 november

12.20 (svenskt tid) ni kommer aldrig kunna gissa var jag är. Ledtråd: uniformer.
Hmm, vad tror ni?...En skotsk skola är svaret! Den är riktigt ball måste jag säga. Om jag inte tar helt fel så påminner skolan lite om de amerikanska. Så jag känner mig närmare Caroline än på mycket länge.
Som jag sa har de uniformer och jag tycker faktiskt det är ballt (jag är medveten om att jag använder mig av ordet ballt väldigt mycket). Jag hade inte haft emot att ha skoluniform, tänk bara hur snabbt det skulle gå på morgonen.
snart ska vi äta lunch här på skolan, intressant att se hur deras skolmat är till skillnad från våran (som suger hårt). Men just nu sitter grupperna och diskuterar olika ungdomsfrågor, bl.a. så vill ungdomsgruppen här i skottland att man ska få börja rösta när man är 16 istället för 18. det kan nog vara en bra idé tror jag, men jag är inte så insatt i politiken så därför vet jag inte riktigt.
Vi har redan filmat en massa och vi har helt klart fått många bra bilder, i en skola är det mycket rörelse (mellan rasterna menar jag såklart) vilket gör att bilderna blir mer levande. Bra är det också att dem vi har intervjuat har haft lätt för att prata, trevliga dessutom.
Jo jag måste bara berätta att jag sovit så sjukt gott i min dubbelsäng inatt och jag längtar redan tillbaka till den, den är ju så stor och mysig. Jag och Sandra har bestämt oss för att hoppa i sängarna när vi kommer tillbaka, mohaha. 
Now time for lunch!

17.40 (svensk tid) Måste återigen säga att skolan var mycket cool (ballt är väl egentligen rätt ord, men jag avstår från att säga det denna gång), kändes som man var med i High School musical. Fast gud vad alla elever stirrade! Dock inte så konstigt när man har den brittiska flaggan tryckt på tröjan, en stor blå plastrosett i håret och en blå stjärna i pannan när dem har klädregler som bestämer att de ska ha skoluniform (som är ballt).
Nu är vi åter tillbaka på det större hotellet. Vi sitter i ett litet mysigt rum med gammeldags stil och en brasa som brinner. Vi pratar drömmar, fråga inte varför, men intressant är det.

19.56 (svensk tid) Ledsen för det plötsliga slutet, men middagen var klar så var tvungen att rusa. Är åter tillbaka i min mysiga säng och jag har redan hoppat i den (bilder kommer, jag lovar). Snart ska vi åka igen, denna gång en 20 minuters lång bussresa härifrån. Där (vad u staden heter) ska vi gå på något slags disco eller liknande. Det ända jag hört som ska vara med är Guitarr Hero. Jag hoppas dock att vi inte ska vara där så länge, jag börjar nämligen bli trött igen och känner att jag vill sova snart i min stora mysiga säng. Upp tidigt imorgon ska vi också, så jag vill hinna få några timmars sömn. 
Imorgon ska vi till Edinburgh! Det ska bli riktigt kul, ser verkligen fram emot att se den staden. Vi ska få en guidad tur i slottet, ballt! Sen på fredag blir det free time, med andra ord shopping! Nä nu ska jag inte gå händelserna i förväg. Dancefloor here I come!

23.39 (svensk tid) WOHO! Jag har just dansat som en tok! Haha, tro det eller ej men det lyckades faktiskt bli roligt på det här discot. Började med en man som spelade det skotska instrumentet (om man nu kan kalla det instrument) säckpipa. Ändå lite ballt måste jag medge. Sen spelade jag och Sandra biljard. Hon vann, men det pågrund av att jag klantade mig och fick ner 8:an för tidigt, för annars var jag grym! Efter biljarden gick tid då vi filmade lite från deras fritidshus. Men tillslut blev jag taggad för dans, musiken var väldigt inbjudande! Jag fick dansat en del, till och med framför kameran, haha. Kan hända att det kommer med i extramaterialet som vi bestämt att ha med i vår film. 
Nu ska jag snart sova i min stora och mysiga säng, vi ska nämligen upp tidigt imorgon. Klockan 08.10 går bussen mot edinburgh. Så nu ska jag titta lite harry Potter grejs innan jag somnar gott i min stora mysiga säng. Goodnight sweden!


Lunch i den balla skolan!

Att hoppa i sängen är alltid roligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0