Underbara Grekland.


Min väldigt söta Lillebror tidigit på Landvetter. Bara timmar kvar till grekland!


Lite skillnad på klimat och landskap.


Fin utsikt från rummet, speciellt då havet skiftade färg och de pampiga molnen bakom bergen (se nedan).


Pamiga som sagt, dem växte för varje dag som gick.



Utsikt från annan vinkel, detta var en av poolerna på hotellet.


Dock badade vi mest i poolen närmast baren. Jag bjuder på denna bild! (Måste hålla för näsan annars får jag ovärda kallsupar)


Vi körde med All Inclusive, var väldigt värt eftersom maten verkligen var toppen och varierande som det vanligtvist inte är. Om något klagande måste fram så var jag trött på frukosten efter ett tag, den var inte lika varierande som lunch och middag. Saknar Thatsiki!


För mig är Greklnad väldigt mycket vita hus med blåa detaljer. Det är tyvärr inte så mycket sådant på Kreta (det jag saknade mest). Men fick i alla fall se några blåa typiska grekiska krukor...


...och en vit och blå kyrka. Denna ringde lite då och då och inte med lika fasta tider som här i Sverige.


På tal om inte fasta tider! Bussarna på Kreta har inga fasta tider alls! Vi satt och vänta i 50-55 minuter i den jäkla värmen. Glad för min bok!


Min bok var den första Harry Potter boken, fast på engelska denna gång. Så fina böcker!


Stolt över att lyckas få lillebror att läsa Harry Potter under resan, nu är även han fast!


Det blev mycket läsande under resan, men det blev ändå mest badande. Så sjukt gött att kunna hoppa ner i poolen när man börjar känna sig lite väl HET.


Solnedgångarna var alltid grymt fina.


Hotellet höll även klass under kvälls och nattetid...


...och fint var det även i dagsljus.


Chania var verkligen en stor stad, vi valde att ta gamlestan. Riktigt fint område med stor charmig hamn och..


söta små gator fulla med minibarer.


Självklart badade vi även i havet, dock bara två gånger då det de flesta dagarna var rödflagg.


Var riktigt kul den dagen då vågorna gång på gång ville sluka oss och dra med oss ut på djupt vatten. Kreta har i stort sätt bara stenstränder, men det var nice! Dock inte lika kul att komma till rummet och upptäcka att man har en hel mur med sig hem!


Det blev of course mycket sola sola sola också!


Och mera bad bad bad!


Och lite mer bad blev det allt.


Drack förstås en hel del drinkar, hade dock velat testa fler. Denna blev favoriten! Senare inlägg kommer collage med allihop, därför kommer inga namn nu.


Vill även passa på att tacka tv4 som ser till att sin kanal finns utomlands. Var nämligen så att vi skulle se VM-Kval matchen Sverige-Malta på sista kvällen vi hade. Då åkte vi in till Platania (hade mycket mer tur med bussar denna gång) för att se vilka pubbar som sände matchen. Var en del, så vi valde en vi tyckte verkade trevlig. Efter ett tag märker vi att amtchen aldrig börjar, bara reklam hela tiden (grekisk reklam!). Då visar de sig att matchen blivit kodad, den får alltså inte sändas på den kanalen som fått rättigheter för den. Så vi sticker och är precis påväg hem när vi hittar en liten liten pubb som lyckats få in tv4! Säger bara att det inte är alla som sätt Peter Jidhe på en grekisk tv på Kreta! 


Denna bild får avsluta inlägget då det är favoriten från resan. Klockren tycker jag faktiskt själv.

Det var verkligen en underbar resa som jag sent kommer glömma. Tack min älskade familj som gjorde resan übermysig!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh, vad härligt allting ser ut!

Längtar verkligen bort när jag ser det :)

2009-09-19 @ 14:57:33
Postat av: Lollo

Jo det var mycket härligt härligt! <3

2009-09-19 @ 15:57:10
URL: http://serpentino.blogg.se/
Postat av: joanna

bild ligger uppe nu!! :D

hräligt grekland ser ut :) (Y)

2009-09-19 @ 17:32:48
URL: http://cafejoanna.blogg.se/
Postat av: Joella

Coolish! Tror jag varit vid den där kyrkan. Och åhh Platanias saknar jag! Ert hotell ser riktigt fint ut. Härligt med bra all inclusive, det är verkligen inte vanligt! :) Drinken ser mumsig ut! :D Synd att det inte var så mkt blåvita hus, det minns inte jag. Fast det kanske var det lite utanför Chania? Kreta är ändå rätt stort. Knäpp du är som tyckte det var KUL när vågorna ville dra med dig :P jag tycker sånt är SKITLÄSKIGT. jag får riktig panik asså. hehee. men härligt att se bilder, vill gärna se ÄNNU mer :D puss!

2009-09-21 @ 19:26:43
URL: http://talkingbird.blogg.se/
Postat av: Natha

Gud va härligt det ser ut, jag längtar bort jag med o apropå ingeting har inte din bror blivit mkt längre sist jag såg honom var han väldigt kort men det va nog ett tag sen puss

2009-09-22 @ 17:14:51
Postat av: julia

awwe, vad jag blir avundsjuk... det ser så skönt ut!

2009-09-23 @ 08:38:56
URL: http://everyonenose.blogg.se/
Postat av: Lollo

Haha, japp lillebror har faktiskt växt en del ja, över sommaren sprängdes han eller nåttt xD

2009-09-23 @ 16:43:47
URL: http://serpentino.blogg.se/
Postat av: sarah

Vad hette hotellet? :)

2009-10-24 @ 15:35:01
URL: http://aake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0